2015(e)ko martxoaren 23(a), astelehena

TPACK eredua

Eredu honen berri izan genuen LH-ko 2.kurtsoan eta urte hauetan zehar eredu egokienetakoa irudituzaigu irakasle izango garen aldetik. Azken finean, irakasle batek behar dituen ezagutza guztiak bere barne hartzen baititu eta gainera hiru elementuak maila berean kokatzen dira, DIZIPLINAREN EZAGUTZARI, EZAGUTZA PEDAGOGIKOARI eta EZAGUTZA TEKNOLOGIKOARI pixu eta garrantzia berdina emanez. 

Jarraian, eredu honek zertan datzan ikusiko dugu:

TPACK ereduak, ikasleari garrantzia ematen dio. Curriculumnean oinarritzen den eredua da eta tresna egokiekin landu behar da.

Irakasleak eredu hau martxan jartzeko, jakin beharreko hainbat arlo garatu behar ditu eta hauek hiru multzoetan bereiziko dira:

  • Disziplinaren ezagutza ( matematika, euskera, ingurunea...)
  • Ezagutza pedagogikoa ( estrategia didaktikoak: talde dinamikoak, bakarkako lana, bikoteka...) 
  • Ezagutza teknologikoa ( IKT-ak ezagutu) 



Irakaslearen planifikazioa beti horrelakoa izango da:

  • Egokitua 
  • Kokatua 
  • Ariketetan oinarritua 
  • Egunerokotua 

Ariketak sortzeko prozesua honelakoa izan beharko da:

  • Curriculum-eko zein zati landu nahi den. 
  • Konpetentziak, helburuak, ebaluaketa... berrikusi. 
  • Ariketak sortzeko baliabideak, materiala... erabaki. 
  • Ebaluaketarako estrategiak aukeratu. 

Jordi Adellek argi utzi nahi duena da, berrikuntza teknologikoa garrantzitsua dela baina lehendabizi didaktikari garrantzia emanez. Teknologia berri hauek erabiltzen jakiteak ez gaitu irakasle berritzaile bihurtuko, pedagogia beharrezkoa da.

- Pedagogia on baten erabilera --> irakasle onak

- Teknologia erabiltzen duen pedagogia on baten erabilera --> irakasle on berritzaileak.


Oihane Criado, Goizane Imaz, Maialen Luzarraga, Saioa Miranda eta Marta Muriel

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina